rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Wiry życia

Ćwiczenia znane jako wiry życia rozpropagowała książka Petera Keldera pod tytułem Źródło wiecznej młodości. Autor opowiada w niej historię brytyjskiego pułkownika Bradforda

Trudno jednoznacznie stwierdzić czy jego losy są fikcją literacką, czy rzeczywiście miały miejsce. Kelder opowiada jego historię zaznaczając, że jedynie nazwisko bohatera jest zmyślone.

Pułkownik stacjonując w Indiach dowiedział się o istnieniu klasztoru tybetańskiego, w którym wszyscy mnisi są wiecznie młodzi. Po latach kiedy tracił już powoli witalność, zdrowie i młodzieńczą energię, postanowił pojechać do owego klasztoru i odkryć tajemnicze źródło młodości. Przedstawione niżej ćwiczenia są zbiorem przekazanym mu przez najwyższego buddyjskiego kapłana - Dalajlamę.

Pułkownik Bradford uważa, że przy codziennym wykonywaniu ich przez dłuższy okres, proces starzenia się organizmu nie tylko zatrzymuje się, ale też odwraca. Może warto na własnej skórze przekonać się czy jest to prawdą?

Weź głęboki oddech. Wyciągnij ramiona w bok, grzbiety rąk trzymaj ku górze i kręć się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli czujesz się dobrze w takiej pozycji, nie zamykaj oczu i wpatruj się w jeden punkt trochę powyżej poziomu oczu.

Połóż się na plecach, grzbiety rąk ku górze. Podnieś wyprostowane nogi, z palcami stóp w stronę łydek i uniesioną głową. Robiąc wydech opuść nogi i głowę na kilka centymetrów nad podłogę. Zrelaksuj się, odetchnij, a potem znów podnieś nogi.

[-------]

Uklęknij trzymając biodra w jednej linii z kolanami. Dociągnij brodę do klatki piersiowej lekko ściągając łopatki, jednocześnie łapiąc rękami nogi poniżej pośladków. Podkul palce stóp, Wygnij się do tyłu cały czas oddychając, opuszczając głowę tak daleko do tyłu, jak ci jest wygodnie. Robiąc wydech powróć do pozycji wyjściowej.

      

 

Usiądź wyprostowana z nogami do przodu, palce stóp skierowane do góry. Dłonie płasko na podłodze, obok bioder, palce w kierunku stóp. Podnosząc miednicę, umieść ciało w pozycji "stołu". Spróbuj nie wyginać nadmiernie pleców. Opuść głowę w dół tak nisko, jak ci wygodnie.

Po każdym ćwiczeniu zamknij oczy i stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder. Nadaj ustom kształt litery "O" i wolno zrób dwa wdechy i  wydechy.

Trzymając podkulone palce stóp oderwij się od podłogi na prostych ramionach, dłonie trzymając dokładnie w linii prostej z ramionami. Ramiona musza być obniżone a biodra oderwane od podłogi. Robiąc wdech unieś biodra, pchając pięty w stronę podłogi. Głowę trzymaj w jednej linii z kręgosłupem, ramiona i nogi proste.

      

www.zdrowie.fit.pl

tagi: pułkownik bradford, wellness, wiry życia, relaks, ćwiczenia relaksujące
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje


Anonimowy |
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Zdrowotne przygotowania do sezonu narciarskiego – krok po kroku
Zdrowotne przygotowania do sezonu narciarskiego – krok po kroku
Jak prawidłowo oddychać w trakcie aktywności fizycznej?
Jak prawidłowo oddychać w trakcie aktywności fizycznej?
Aktywność fizyczna zdrowa dla serca
Aktywność fizyczna zdrowa dla serca
Czym może grozić siedzący tryb życia?
Czym może grozić siedzący tryb życia?
Fitness świadomych kobiet czyli zadbaj o swoje zdrowie ćwicząc mięśnie Kegla!
Fitness świadomych kobiet czyli zadbaj o swoje zdrowie ćwicząc mięśnie Kegla!
Ból kolana podczas biegu – syndrom pasma biodrowo-piszczelowego
Ból kolana podczas biegu – syndrom pasma biodrowo-piszczelowego
Fizjoterapeuta pomoże w treningach
Fizjoterapeuta pomoże w treningach
Zacznij uprawiać sport
Zacznij uprawiać sport
Rower - lekarstwo na wszystko
Rower - lekarstwo na wszystko
Efektywny trening - lepsze samopoczucie
Efektywny trening - lepsze samopoczucie